Portal Informacje UE we Wrocławiu

Spotkanie „Liderzy wiedzy - Liderzy sukcesu” 2019

Data opublikowania: 29.11.2019

Spotkanie promocyjne projektu „Liderzy wiedzy - Liderzy sukcesu” dedykowane dyrektorom, nauczycielom oraz doradcom zawodowym szkół średnich miało swoją drugą edycję. Tegoroczne spotkania były okazją do rozpoznania zagadnień związanych z budowaniem strategii wartości, obejmowało problemy dotyczące zarządzania kryzysowego oraz rozwiązywania problemów pojawiających się w zespole, a także poruszały kwestie nauczania i m.in. tutoringu jako narzędzia zindywidualizowanego nauczania.
Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu prof. Andrzej Kaleta i dyrektor wrocławskiego XII LO dr Danuta Daszkiewicz-Ordyłowska podpisali umowę o współpracy dotyczącej realizacji przedsięwzięcia „Klasy Liderów wiedzy”, adresowanego do uczniów czterech klas pierwszych o profilu matematyczno-ekonomicznym.
Wicedyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Kasprowicza w Świdnicy Marek Ibek odebrał tablicę informacyjną o patronacie naszej Uczelni nad uczniami klasy pierwszej.
Pierwszy wykład pt. Wyzwania strategii w zmieniającym się świecie przedstawił prof. dr hab. Jerzy Niemczyk
Profesor mówił m.in. o budowaniu wartości firmy jako strategicznym celu organizacji. Wiele organizacji nastawionych na zysk posiada już strategie budowania swojej wartości. Czy zatem w zmieniającym się świecie warto takie strategie budować dla innych organizacji: szkół, gmin, czy innych instytucji nonprofit? W opinii teoretyków i praktyków zarządzania strategicznego jest to w zasadzie konieczność, podpowiedzią dla realizacji winno być ukierunkowanie na budowanie sieciowo wartości organizacji na bazie zdolności dynamicznych, takich, jak: adaptacja, integracja, rekonfiguracja wewnętrzna i zewnętrzna organizacyjnych zdolności, zasoby i kompetencje funkcjonalne, rutyny organizacyjne.

Marek Pietkiewicz mówił o zarządzaniu w sytuacjach kryzysowych, podkreślał wagę umiejętnego planowania oraz kontrolowania działań naprawczych. Poprowadził także warsztaty Świadomość wspólnego celu - radzenie sobie z sytuacjami trudnymi na poziomie organizacji,
podkreślając, że efektywny zespół można poznać po kilku cechach: silnym poczuciu wspólnego celu, zaangażowaniu i poczuciu współodpowiedzialności za to, co dzieje się w organizacji, szybkiej i sprawnej pracy, dobrej atmosferze czy też otwartym i bezpośrednim sposobie porozumiewania się wewnątrz zespołu. Gdy pojawia się problem, konflikt, ludzie często wolą go nie zauważać, ignorować bądź reagują emocjonalnie, wręcz agresywnie. Nieumiejętne zachowania mogą zaburzać funkcjonowanie organizacji, wpływać negatywnie na cały zespół oraz realizowanie zadań.

Klaudia Migasiewicz w wystąpieniu pt. Dzisiaj kształtuję jutro, dlaczego w kształceniu najważniejsze jest „się" zaprezentowała statystyczne analizy dotyczące kształcenia osób dorosłych w Polsce, zachęcała do korzystania z oferty Centrum Kształcenia Ustawicznego UEW podkreślając konieczność podnoszenia kwalifikacji i kształcenia się przez całe życie.

Dr Paweł Michalski podczas prelekcji pt. Spotkajmy się na szczycie góry - o motywacji jednostki i konflikcie w zespole, mówił o swoich doświadczeniach uczestnictwa w wyprawach w celu zdobycia szczytów ośmiotysięczników Korony Himalajów. Podkreślał, że zjawisko konfliktu jest obecne w życiu prywatnym i zawodowym, w każdej grupie społecznej. Ma wpływ na sposób zarządzania i relacje w grupie. Czasami przybiera formę ekstremalną i prowadzi do nieodwracalnych skutków. Mówił co nas może zmotywować do przezwyciężenia impasu, jaka jest rola lidera, kiedy warto „zobaczyć” wspólny cel.

Dr Magdalena Rękas udowadniała dlaczego tradycyjne metody nauczania są mniej skuteczne u uczniów pokolenia „Z”. Mówiła o neurodydaktyce (jak uczy się i zapamiętuje mózg współczesnego ucznia), zachęcała do poznawania metod stosowanych w innych krajach, które już kilka lat temu podjęły reformę w nauczaniu, wprowadzając kreatywne rozwiązania. Podczas warsztatów pt. Tutoring w szkole - jak przez dialog rozwijać ucznia i motywować go do nauki wykazywała, że tutoring pozwala wydobyć z ucznia znacznie więcej niż tradycyjnie prowadzona lekcja, że tutoring rozwojowy, naukowy, artystyczny umożliwia zwiększenia zasobów wiedzy, rozwoju umiejętności i kompetencji społecznych. Na przykładach pokazywała jak zmotywować ucznia do tego, żeby szukał swoich talentów oraz jak wdrożyć tutoring w szkole oraz opowiadała o własnych doświadczeniach. Podkreślała konieczność zmiany w procesie kształcenia z tradycyjnego uczenia na nauczanie

Sylwetki prelegentów - spotkanie "Liderzy wiedzy - Liderzy Sukcesu" 2019


jerzy_niemczyk_1
prof. dr hab. Jerzy Niemczyk
W latach 2016-2019 prorektor ds. nauki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, autor ponad 160 publikacji (w tym 2 monografii oraz współautor kolejnych czterech), 2 podręczników z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości. Opiekun, mentor i współzałożyciel Forum Edukacji Biznesowej oraz Akademii Talentów, promotor piętnastu doktorów. Wielokrotnie nagradzany Nagrodą Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu za osiągnięcia naukowo-badawcze. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania przy Wydziale i Nauk Humanistycznych i Społecznych PAN na kadencję 2011-2014 oraz 2015-2018. Głównymi obszarami badawczymi są zarządzanie strategiczne, strategie organizacji biznesowych, metody i techniki zarządzania, modele biznesu, zasoby niematerialne organizacji.



dr inż. Paweł Michalski
Paweł Michalski, inżynier, doktor nauk ekonomicznych, ceniony wykładowca akademicki, a jednocześnie członek Kadry Narodowej Polskiego Związku Alpinizmu we wspinaczce wysokogórskiej i lider wielu ekspedycji górskich oraz wytrawny podróżnik, w niezwykle dostępny i wyrazisty sposób wskaże, jak wiele rozwiązań stosowanych w ekstremalnych warunkach ma swoje odniesienie w życiu zawodowym. Pracuje jako adiunkt na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu w specjalności zarządzanie projektami, psychologia zarządzania, logistyka uzyskał w 2011 roku, broniąc pracę pod tytułem "Logistyka projektu ekspedycyjnego" w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.



Marek Pietkiewicz
Menadżer z ponad 20-letnia praktyką w zakresie budowania i zarządzania zespołami pracowniczymi. Różnorodność branż, w jakich zdobywał doświadczenie, pozwoliło mu na wypracowanie skutecznych narzędzi i mechanizmów podnoszących efektywność w działaniu. Od 2007 r. realizuje się, jako trener/coach w różnych projektach szkoleniowo-wdrożeniowych. Wykładowca na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. W myśl zasad andragogiki oraz metody ABL (Activity Based Learning) uczy i pokazuje, jak być dobrym sprzedawcą, jak negocjować i kształtować swoje umiejętności interpersonalne, a także jak być skutecznym liderem, przywódcą w zespole. Jest zwolennikiem Teorii Ograniczeń (TOC), a w pracy kieruje się zasadami Lean Management. Instruktor - pasjonat windsurfingu i narciarstwa zjazdowego.


rekas
dr Magdalena Rękas
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, w latach 2016-2019 prodziekan ds. dydaktyki w Filii w Jeleniej Górze, od blisko dwudziestu lat nauczyciel akademicki, ale także praktyk biznesu oraz trener szkoleń z zakresu doradztwa biznesowego, finansów i podatków. Tutor I stopnia, trener firm symulacyjnych Europeean Bruksela, trener gier symulacyjnych MarketPlace Business Simulations University of Tennessee. Swoje zainteresowania koncentruje na zagadnieniach tj.: nowe trendy w ekonomii, w szczególności na rynku pracy, podatki a funkcjonowanie przedsiębiorstw, wpływ technologii na rynek pracy i przyszłego pracownika, komunikacja międzypokoleniowa. Od dwóch lat wdraża w pracy ze studentami aktywne metody dydaktyczne, wykorzystując m.in.: metodę projektów opartą na wyzwaniu, metodę partycypacyjną, neurodydaktykę, storytelling, zasady komunikacji społecznej, metodę Design Thinking, tutoring. W celu podniesienia kompetencji dydaktycznych odbyła staż na Uniwersytecie Carlosa III w Madrycie i Uniwersytecie de Castilla-La Mancha w Toledo. Trener w projektach edukacyjnych.

klaudia_migasiewicz_foto
Klaudia Migasiewicz
Dyrektor Centrum Kształcenia Ustawicznego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, kierownik studiów podyplomowych Akademia startupu i innowacyjnego biznesu, Zarządzanie rozwojem sprzedaży i ekspansją zagraniczną, Kierownik zespołu-team leader. Trener, doktorantka w Katedrze Strategii i Metod Zarządzania UEW. Prowadzi badania na temat klastrów i startupów. Realizuje zajęcia z zakresu szeroko pojętej przedsiębiorczości, umiejętności interpersonalnych i menedżerskich, kreatywności, funkcjonowania startupów oraz sieci biznesowych. Koordynatorka wielu inicjatyw. Była Prezesem FEB - Forum Edukacji Biznesowej UEW, w ramach którego zrealizowała dziesiątki spotkań i cykli warsztatów z przedstawicielami świata biznesu oraz konkurs Akademia Talentów. Wzięła udział m.in. w Szkole Trenerów i Szkole Liderów.
Lucyna Wasylina; fot. Eryk Dorobek, Lucyna Wasylina
WydrukujWyślij do znajomego
zamknij
Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie.
Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookiesRozumiem