Pierwszy wykład pt.
Profesor mówił m.in. o budowaniu wartości firmy jako strategicznym celu organizacji. Wiele organizacji nastawionych na zysk posiada już strategie budowania swojej wartości. Czy zatem w
zmieniającym się świecie warto takie strategie budować dla innych organizacji: szkół, gmin, czy innych instytucji nonprofit? W opinii teoretyków i praktyków zarządzania strategicznego jest to w
zasadzie konieczność, podpowiedzią dla realizacji winno być ukierunkowanie na budowanie sieciowo wartości organizacji na bazie zdolności dynamicznych, takich, jak: adaptacja, integracja,
rekonfiguracja wewnętrzna i zewnętrzna organizacyjnych zdolności, zasoby i kompetencje funkcjonalne, rutyny organizacyjne.
Marek Pietkiewicz mówił o zarządzaniu w sytuacjach kryzysowych, podkreślał wagę umiejętnego planowania oraz kontrolowania działań naprawczych. Poprowadził także warsztaty
Świadomość wspólnego celu - radzenie sobie z sytuacjami trudnymi na poziomie organizacji,
podkreślając, że efektywny zespół można poznać po kilku cechach: silnym poczuciu wspólnego celu, zaangażowaniu i poczuciu współodpowiedzialności za to, co dzieje się w organizacji, szybkiej i
sprawnej pracy, dobrej atmosferze czy też otwartym i bezpośrednim sposobie porozumiewania się wewnątrz zespołu. Gdy pojawia się problem, konflikt, ludzie często wolą go nie zauważać, ignorować bądź
reagują emocjonalnie, wręcz agresywnie. Nieumiejętne zachowania mogą zaburzać funkcjonowanie organizacji, wpływać negatywnie na cały zespół oraz realizowanie zadań.
Sylwetki prelegentów - spotkanie "Liderzy wiedzy - Liderzy Sukcesu" 2019
prof. dr hab. Jerzy Niemczyk
W latach 2016-2019 prorektor ds. nauki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, autor ponad 160 publikacji (w tym 2 monografii oraz współautor kolejnych czterech), 2 podręczników z zakresu nauk
o zarządzaniu i jakości. Opiekun, mentor i współzałożyciel Forum Edukacji Biznesowej oraz Akademii Talentów, promotor piętnastu doktorów. Wielokrotnie nagradzany Nagrodą Rektora Uniwersytetu
Ekonomicznego we Wrocławiu za osiągnięcia naukowo-badawcze. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania przy Wydziale i Nauk Humanistycznych i Społecznych PAN na kadencję 2011-2014 oraz
2015-2018. Głównymi obszarami badawczymi są zarządzanie strategiczne, strategie organizacji biznesowych, metody i techniki zarządzania, modele biznesu, zasoby niematerialne organizacji.
dr inż. Paweł Michalski
Paweł Michalski, inżynier, doktor nauk ekonomicznych, ceniony wykładowca akademicki, a jednocześnie członek Kadry Narodowej Polskiego Związku Alpinizmu we wspinaczce wysokogórskiej i lider
wielu ekspedycji górskich oraz wytrawny podróżnik, w niezwykle dostępny i wyrazisty sposób wskaże, jak wiele rozwiązań stosowanych w ekstremalnych warunkach ma swoje odniesienie w życiu
zawodowym. Pracuje jako adiunkt na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu w specjalności zarządzanie projektami, psychologia
zarządzania, logistyka uzyskał w 2011 roku, broniąc pracę pod tytułem "Logistyka projektu ekspedycyjnego" w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Marek Pietkiewicz
Menadżer z ponad 20-letnia praktyką w zakresie budowania i zarządzania zespołami pracowniczymi. Różnorodność branż, w jakich zdobywał doświadczenie, pozwoliło mu na wypracowanie skutecznych
narzędzi i mechanizmów podnoszących efektywność w działaniu. Od 2007 r. realizuje się, jako trener/coach w różnych projektach szkoleniowo-wdrożeniowych. Wykładowca na Wyższej Szkole Bankowej we
Wrocławiu oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. W myśl zasad andragogiki oraz metody ABL (Activity Based Learning) uczy i pokazuje, jak być dobrym sprzedawcą, jak negocjować i
kształtować swoje umiejętności interpersonalne, a także jak być skutecznym liderem, przywódcą w zespole. Jest zwolennikiem Teorii Ograniczeń (TOC), a w pracy kieruje się zasadami Lean
Management. Instruktor - pasjonat windsurfingu i narciarstwa zjazdowego.
dr Magdalena Rękas
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, w latach 2016-2019 prodziekan ds. dydaktyki w Filii w Jeleniej Górze, od blisko dwudziestu lat nauczyciel akademicki, ale także praktyk
biznesu oraz trener szkoleń z zakresu doradztwa biznesowego, finansów i podatków. Tutor I stopnia, trener firm symulacyjnych Europeean Bruksela, trener gier symulacyjnych MarketPlace Business
Simulations University of Tennessee. Swoje zainteresowania koncentruje na zagadnieniach tj.: nowe trendy w ekonomii, w szczególności na rynku pracy, podatki a funkcjonowanie przedsiębiorstw,
wpływ technologii na rynek pracy i przyszłego pracownika, komunikacja międzypokoleniowa. Od dwóch lat wdraża w pracy ze studentami aktywne metody dydaktyczne, wykorzystując m.in.: metodę
projektów opartą na wyzwaniu, metodę partycypacyjną, neurodydaktykę, storytelling, zasady komunikacji społecznej, metodę Design Thinking, tutoring. W celu podniesienia kompetencji dydaktycznych
odbyła staż na Uniwersytecie Carlosa III w Madrycie i Uniwersytecie de Castilla-La Mancha w Toledo. Trener w projektach edukacyjnych.
Klaudia Migasiewicz
Dyrektor Centrum Kształcenia Ustawicznego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, kierownik studiów podyplomowych Akademia startupu i innowacyjnego biznesu, Zarządzanie rozwojem sprzedaży
i ekspansją zagraniczną, Kierownik zespołu-team leader. Trener, doktorantka w Katedrze Strategii i Metod Zarządzania UEW. Prowadzi badania na temat klastrów i startupów. Realizuje zajęcia z
zakresu szeroko pojętej przedsiębiorczości, umiejętności interpersonalnych i menedżerskich, kreatywności, funkcjonowania startupów oraz sieci biznesowych. Koordynatorka wielu inicjatyw. Była
Prezesem FEB - Forum Edukacji Biznesowej UEW, w ramach którego zrealizowała dziesiątki spotkań i cykli warsztatów z przedstawicielami świata biznesu oraz konkurs Akademia Talentów. Wzięła udział
m.in. w Szkole Trenerów i Szkole Liderów.