Portal Informacje UE we Wrocławiu

O tutoringu na Uniwersytecie Ekonomicznym Ekonomicznym we Wrocławiu

Data opublikowania: 27.08.2020

Biznesowy Indywidualny Program Studiów to innowacyjny projekt dydaktyczny, który wystartował na naszej uczelni w 2017 roku. Na czym polega jego innowacyjność?

W trakcie poszukiwania swojego pomysłu na biznes (lub działania probiznesowe) towarzyszy studentowi opiekun – tutor. To w pewnym stopniu powrót do kultury edukacyjnej opartej na relacjach "mistrz-uczeń".

Zajęcia w grupach kilkunastoosobowych nie dają pełnej możliwości odkrycia talentów, predyspozycji studenta. Taką szansę daje praca 1:1.



Kim jest tutor? Czy pozwala podopiecznemu popełniać błędy? 

O specyfice pracy duetu tutor-student w ramach cyklu Rozmowy bardzo ekonomiczne opowiada dr hab. prof. UEW Przemysław Wołczek



youtube_plansze_przemyslaw_wolczek



Zapraszamy do subskrybcji kanału YT Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.







Biznesowy Indywidualny Program Studiów (BIPS) – na czym polega specyfika programu?


BIPS to projekt, kierowany do grupy ambitnych studentów 2 roku I stopnia i 1 roku II stopnia, chcących zdobyć wyjątkowe doświadczenie dzięki 3-semestralnej pracy pod opieką tutora akademickiego i mentora biznesowego.

BIPS ma na celu przyspieszenie kariery studenckiej oraz rozwój kluczowych kompetencji poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii i indywidualne wsparcie udzielane studentowi przez społeczność związaną z Uczelnią. W czasie tych dualnych, biznesowo-akademickich studiów, student będzie pracował nad projektami indywidualnymi oraz zespołowymi, przy wsparciu doświadczonych opiekunów.
BIPS to nie program nauczania. BIPS to program uczenia się! 

Zapraszamy na stronę PROJEKTU BIPS.


Wywiad z koordynatorkami projektu Biznesowy Indywidualny Program Studiówdr Anną Witek-Crabb i dr Sylwią Wroną


(fragment)
Załóżmy, że jestem studentką pierwszego roku studiów II stopnia. Mam pomysł na swoją firmę. Znam dobrze temat,  jestem do niego przekonana, ma szeroki wymiar społeczny. Przeszłam pomyślnie rekrutację do BIPSu.
Do mnie studenta dołączają teraz dwa kolejne elementy triady –  tutor i mentor. Na jakiej zasadzie to się dzieje?
Anna Witek-Crabb:  Tutor ze wszystkich aplikacji, które spłynęły, określa, z którymi studentami mu „po drodze”, podobny głos mają mentorzy, a student także z listy mentorów i tutorów może wskazać tych „wypatrzonych”.

Speed dating?
Sylwia Wrona: Coś w tym rodzaju. Między wszystkimi zainteresowanymi  musi być „chemia”. Można to doprecyzować w bezpośrednim spotkaniu, np. w rozmowie przy kawie. Ostatecznie, zarówno tutor, jak i mentor deklarują: chętnie bym wziął pod swoje skrzydła tych studentów, z kolei student deklaruje: chętnie pracowałbym z tym opiekunem…

Jaki ma być efekt tych wszystkich działań?
Anna Witek-Crabb: Jeden z mentorów na pytanie, po czym poznamy, że się udało, pięknie powiedział: Sukces poznam po tym, że ktoś osiągnął satysfakcję z realizowania własnego why.
Sylwia Wrona: Oczywiście, nie wykluczamy, że w trakcie programu powstaną jakieś przedsięwzięcia, opracowania, prace naukowe, książka, ale przede wszystkim student zweryfikuje pomysł na siebie.


Cały wywiad dostępny jest na stronie PORTALU.


Tamara Chorążyczewska
WydrukujWyślij do znajomego

ARCHIWALNE NUMERY

Wybrane artykuły z Portalu

zamknij
Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie.
Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookiesRozumiem