– Zdarzają się osoby, które skończyły studia, a teraz pojawiają się, aby odebrać dyplom i… „zamierają z wrażenia”. Pytają, czy aby dobrze trafiły – opowiada jeden z pracowników dziekanatu.
OPINIE KIEROWNICTWA DZIEKANATU
PP: Wspomagam panie, gdy są sytuacje awaryjne, trudne, ale jest ich już coraz mniej.
JH: Ociepliły nasze relacje. Estetyka otoczenia łagodzi obyczaje. Być może powinniśmy postarać się jeszcze o wprowadzenie tła muzycznego? (śmiech)
PP: Dziś każdy, nawet wystraszony pierwszak, bez obawy wchodzi do tak przyjaznego pomieszczenia.
PP: Nie w sposób istotny. Jedna osoba odeszła do obsługi studiów III stopnia. Pracuje zresztą na tym samym piętrze.
OPINIE PRACOWNIKÓW
KW: Ma pani zatem doświadczenie ponad trzydziestu lat kontaktu ze studentami. Nadszedł październik 2017 roku i co się zmieniło w pani pracy? Dziekanat to teraz sala obsługi studentów, biuro podawcze. Jak się pracuje?
EK: Widzę ogromną korzyść wynikająca z tej zmiany. Nie muszę przerywać swoich działań, aby podejść do kolejnego studenta. Dokumenty przekazuje mi biuro podawcze. Dla mnie jest to duże udogodnienie.
EK: To także świetne rozwiązanie. Nie musimy już jeść przy studencie. Mamy duży stół i zaplecze kuchenne. Jest tu spokój i cisza. Mamy nareszcie prawdziwą przerwę śniadaniową.
EK: Biuro jest czynne niemal na okrągło. Gdy kiedyś nie było pracownika, z powodu zwolnienia lekarskiego, urlopu, czy nieobecności za dyżury sobotnio-niedzielne, trzeba było wyznaczać zastępstwa. Teraz zawsze jest ktoś w biurze podawczym. Akurat dzisiaj dyżurują trzy osoby, właśnie przyjmowane są prace dyplomowe. Studenci czekają na swoją kolej, siedząc na kanapie, nie na korytarzu. Wydaje mi się także, że mniejsze są kolejki oczekujących. Kiedyś, gdy każda z pań obsługiwała tylko swoich studentów, w dziekanacie kłębiły się ich krocie. Teraz sprawy są załatwiane na bieżąco. Również system USOS usprawnił prace, ponieważ studenci mogą sprawdzić swój status na koncie w systemie.
Katarzyna Mildner (pracownik dziekanatu): Najbardziej obawiałam się hałasu. Myślałam: skoro tyle ludzi będzie pracować w jednym pomieszczeniu i będą przychodzić studenci, będziemy się słyszeć nawzajem. Obawialiśmy się, czy to nie będzie przeszkadzać w pracy. A wcale tak nie jest.
KM: Możliwe. Mamy ekrany wyciszające.
KM: Przy nowej formule pracy mamy całkowite rozpoznanie problemu, znamy wszystkich studentów. Gdy znajdowałyśmy się w różnych pokojach, nie wiedziałyśmy, co robią koleżanki, jak prowadzą daną sprawę... W związku z tym, że pełnimy dyżur przez cały tydzień, jesteśmy w stanie w tym czasie załatwić sprawę konkretnego studenta od A do Z.
KM: Oczywiście. Klimatyzacja, nowoczesne meble, ekrany… Kiedyś na przykład jadłyśmy przy biurkach i student życzył nam: smacznego.
KM: To ich zajmuje, pomaga w czekaniu. Staramy się także, aby informacje były wyświetlane w interesującej formie graficznej.
KM: Nie widzę takiego.
PP: Warunkiem oczywiście jest zgrany zespół. Wtedy pracuje się zdecydowanie lepiej.
KM: Fakt, w poprzedniej formule pracy dziekanatu znało się studenta. On zawsze przychodził do tej jednej, swojej pani. A teraz… Teraz trzeba wyczytać jego historię z systemu a nie z… oczu! (śmiech)
JH: Świat się zmienia, społeczeństwo się zmienia, więc sposób obsługi studentów również musiał ulec zmianie.
Jak wrażenia po zmianie?
Pozytywne. Nowocześnie, inna logistyka. Nie widzę, co prawda „swojej pani”. Kiedyś był pokój do każdego kierunku. Teraz jest nieco inaczej, współcześnie.
Studentka 3 roku, Bachelor in Business Informatics, pierwsza wizyta w nowym dziekanacie po urlopie dziekańskim
Wrażenia?
Przyjemnie jest, nowocześnie. Wszystko wydaje się bardzo zorganizowane. Jest lepiej. W oczy rzucają się monitory. Najpierw zdziwiłam się, że są, potem zaczęłam czytać wyświetlane na nich treści.
Strona dziekanatu Wydziału Zarządzania, Informatyki i Finansów
http://www.ue.wroc.pl/wydzial_zif/8458/dziekanat.html
Kierownik: mgr Jolanta Harasna
Pracownicy:
• mgr Katarzyna Cywicka
• Iwona Kaniewska
• mgr inż. Magdalena Kaźmierczak
• mgr inż. Monika Klamczyńska
• Ewa Kloc
• Ewelina Kuras
• mgr inż. Katarzyna Mildner
• Katarzyna Miter
• mgr inż. Paweł Pruchniewicz - Z-ca Kierownika
• mgr Olga Rutkowska
• Agnieszka Maria Szuba-Adamowicz