Wprawdzie podczas rekrutacji na rok akademicki 2010/2011 przyjęliśmy podobną liczbę kandydatów, co w roku poprzednim, ale wieści dochodzące z rynku edukacyjnego mobilizują do poszukiwania nowych form kontaktu z uczniami szkół średnich.
Wrocławski Indeks 2011
W dniach 11-12 stycznia 2011 r. odbyły się trgi edukacyjne „Wrocławski Indeks” odbyły się . Są one wspólną inicjatywą wrocławskich publicznych i niepublicznych szkół wyższych, które we
współpracy z Urzędem Miasta promują Wrocław jako prężny ośrodek akademicki i atrakcyjne miejsce nauki. Impreza ma charakter niekomercyjny i jest bezpłatna dla wszystkich odwiedzających.
Akacja „Poszukiwacze skarbu”
Przedstawiciele naszej uczelni są coraz aktywniejsi w docieraniu bezpośrednio do uczniów szkół średnich. Od trzech lat grupa studentów odwiedza licea na Dolnym Śląsku i w ościennych
województwach, w ramach projektu „Poszukiwanie skarbu”.
Dzień otwarty
Uczniowie bardzo cenią sobie wizyty na uczelni, a szczególnie możliwość spotkania ze studentami. Podczas części „nieoficjalnej” dnia otwartego, współorganizowanego przez Samorząd Studencki,
chętnych do poznania opinii starszych kolegów był więcej niż podczas oficjalnej prezentacji wydziałów, a poczciwy Simplex dosłownie pękał w szwach.
Wykłady
Szczególnie cenną formą współpracy ze szkołami są spotkania „szyte na miarę”. Profesor Jerzy Niemczyk, prodziekan ds. promocji Wydziału ZIiF, zorganizował w marcu trzydniowe warsztaty
ekonomiczne dla uczniów z XIV LO. Wykładowcy przygotowali zajęcia m.in. na temat giełdy papierów wartościowych, kierowania zespołem, analizy strategicznej przedsiębiorstwa, rynków finansowych i
prywatyzacji.
Z kolei Sekcja Obsługi Projektów Rozwojowych w ramach projektu „Być przedsiębiorczym” zorganizowała w kwietniu dla uczniów XII LO pokazową lekcję z zakresu przedsiębiorczości. Grę biznesową w języku
angielskim (obecni byli również uczniowie z Holandii) przeprowadził dr Janusz Lichtarski.
Relację organizatora akcji promocyjnej w siedmiu szkołach Gorzowa Wielkopolskiego oraz inne pomysły na działania promocyjne odszukacie Państwo w Kwartalniku Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
PORTAL nr 9,
str.62