Sukces rekrutacji zależy od wielu czynników – renomy uczelni, atrakcyjności
oferty edukacyjnej, jakości obsługi studenta.
W warunkach kurczącego się rynku lokalnego nie można zaniedbać jednakowoż promocji, bez której rozwój staje się niemożliwy.
Uczelnie wrocławskie w 2006 r. postanowiły wyjść z promocją oferty edukacyjnej poza Dolny Śląsk, słusznie stawiając na synergię wspólnych działań z marką naszego miasta. Zaczęło się od Road show’ów,
potem przyszły kolejne inicjatywy, m.in. coroczny konkurs internetowy, w którym można wygrać indeksy i stypendia na uczelniach. Zawiązane w 2010 roku porozumienie lokalnych uczelni Wrocławski Indeks
promuje markę edukacji wrocławskiej poprzez m.in. organizację targów edukacyjnych, których druga
edycja odbyła się w styczniu 2011 roku.
O wymiernych efektach działań promocyjnych w kwartalniiku
PORTAL nr 8, str. 47 (w wersji
drukowanej str. 114)
pisze mgr Wojciech Sokolnicki, szef Biura Promocji Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.