Portal Informacje UE we Wrocławiu

Pięć Odkryć Kolumny #3

Data opublikowania: 22.03.2019 | aktualizacja: 10.04.2019



Nieco spóźniona, więc wyczekiwana trzecia już odsłona Pięciu Odkryć naszej Kolumny! Co tym razem dla Was przygotowaliśmy?





 Podcast Imponderabilia od Zagrajka

Działania takie jak segregowanie dokumentów bądź prowadzenie auta są dla mnie czasem nie w pełni wykorzystanym, istnieje przecież coś takiego jak podzielność uwagi. Zazwyczaj do zapełnienia „wolnych przebiegów percepcyjnych” przy czynnościach mechanicznych używałem seriali lub filmików na Youtubie, niestety zdarza się, że pochłaniają jednak za dużo uwagi. I tu pojawił się mój zbawca. Nigdy specjalnie nie było mi po drodze z podcastami, prawdę mówiąc do niedawna nie wiedziałem czym są, jednakże w tym miesiącu miałem do załatwienia bardzo wiele spraw nie wymagających pełnej koncentracji i postanowiłem spróbować. Przesłuchałem już dziesiątki godzin bardzo różnych słuchowisk, ale polecić chciałem jedno: Imponderabilia od Karola Paciorka. Format dosyć prosty: zaproszony sławny gość i z nim rozmowa. Kto pamięta Karola jeszcze z czasów prowadzenia Lekkostronniczego, powinien wiedzieć, że ma bardzo przyjemny do słuchania głos i nienatarczywy ton rozmowy, a od tamtych czasów poczynił naprawdę duży postęp. Ciekawi są również goście, z przeróżnych obszarów szeroko rozumianej popkultury i mediów, przykładowo: Mamed Khalidov, Czesław Mozil, Robert Biedroń, The Dumplings, Gonciarz, Maciej Orłoś czy Anna Dymna. Nic tylko słuchać i wypełniać konstruktywnie czas.

lukasz

 „Cofnąć się w czasie” od Indiego

Chciałeś kiedyś cofnąć się w czasie, zobaczyć jak wygląda rycerskie życie? Ja, przyznam się, bardzo chciałem, ale nie było to jednak takie proste. Musiałem najpierw zdać sobie sprawę, że onegdaj nie było wcale lekko, co pokazuje między innymi historia, nie było tak cudownie, jak jest teraz, dlatego najbezpieczniej jest zobaczyć odlegle czasy za pomocą gry. Mount & Blade Warband – tytuł ma kilka lat, owszem, ale gdy niedawno do niego usiadłem, nim się obejrzałem minęły trzy doby. Symulator średniowiecza Warband wciąga - przede wszystkim wolnością wyboru. Zaczynamy jako król albo wieśniak, a to jak potoczy się nasza przygoda zależy tylko od nas. Dyplomacja, walka, dominacja – tego wszystkiego zaznasz w Mount and Blade, nie odczujesz jednak upływu czasu, ponieważ M&B wciąga jak mało który tytuł. Co ciekawe gra ma wiele nakładek i modów, np. możemy przenieść się do Westeros (dla niewtajemniczonych świat Gry o Tron). Polecam z Radością tytuł, wart 8/10, mimo że ma parę lat! Zaa jakiś czas możemy się spodziewać kolejnej części gry! 

mount-blade-warband-800x445

 Krótko i na temat o Marvelu – Kamil Morka

Schemat Marvela już nudzi. Wybrałem się na Captain Marvel, ponieważ miała być świeżość, miało być inaczej, a … A odgrzali mi Iron Mana. Aktorsko jest świetnie, mamy piękne efekty i muzykę, ale wszystko razem nie gra – nie jest spójne. Najwięcej emocji wywołała u mnie scena z Avengers Theme, bardziej mnie ciekawiły elementy origin story Nicka Fury-ego (L. Jackson to miłość) niż to, co się wydarzy w głównym wątku.

kamil

 Mikołaju, Meek oh Why? od Miss Berry

Mowa tu o polskim raperze, którego muzyka urzekła mnie nie od początku, a dopiero po usłyszeniu piosenki Ala Tołstoj, kiedy w słoneczny dzień odpoczywają na Zaprzegubiu. Nie jest to typowy polski rap, przypomina nawet chwilami melorecytację, a piosenki idealnie pasują do studenckiego życia, szczególnie Powrót do przyszłości.  Zapraszam serdecznie wszystkich do posłuchania i zakochania się w Paniu Mikołaju.


 

„It's not a bug, it's a feature!” prześmiewczo o początkach gier – Eryk Dorobek

Po wypadzie Piątej Kolumny do muzeum gier „Gry i komputery minionej ery” i zapoznaniu się z historią samych gier–pionierów dowiedziałem się, jak wiele błędów, które pojawiły się podczas testów zostało dodanych z myślą udoskonalenia gry. Przykładem może być glitch wykryty lata temu przez jedną z osób pracującą przy klasycznym Street Fighterze 2. W czasie testów Nuritaka Funamitsu zauważył, że jeśli odpowiednio szybko wciśnie się guzik odpowiadający za jeden atak podczas wykonywania innego ataku animacja zostaje przerwana, a postać wykonuje drugi atak – konsekwencją tego była seria dwóch lub więcej ciosów, podczas której przeciwnik wydawał się bezradny. Pan Nuritaka stwierdził jednak, że nie ma sensu tego poprawiać, ponieważ raczej nikt się nie zorientuje albo nie będzie w stanie tego specjalnie wykorzystywać. No… to się musiał zdziwić, kiedy dowiedział się, że gra w znacznym stopniu opiera się  właśnie na wcześniej wspomnianych kombinacjach, czyli naszych kochanych  „combosach”.

eryk

WydrukujWyślij do znajomego

Tagi

zamknij
Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie.
Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookiesRozumiem