Sukces rekrutacji zależy od wielu czynników – renomy uczelni, atrakcyjności oferty edukacyjnej, jakości obsługi studenta. W warunkach kurczącego się rynku lokalnego nie można zaniedbać jednakowoż promocji, bez której rozwój staje się niemożliwy.
Uczelnie wrocławskie w 2006 r. postanowiły wyjść z promocją oferty edukacyjnej poza Dolny Śląsk, słusznie stawiając na
synergię wspólnych działań z marką naszego miasta. Zaczęło się od Road show’ów, potem przyszły kolejne inicjatywy, m.in. coroczny konkurs internetowy, w którym można wygrać indeksy i stypendia na
uczelniach. Zawiązane w 2010 roku porozumienie lokalnych uczelni Wrocławski Indeks promuje markę edukacji wrocławskiej poprzez m.in. organizację targów edukacyjnych, których druga
edycja odbyła się w styczniu 2011 roku.
O wymiernych efektach działań promocyjnych w kwartalniiku PORTAL nr 8
, str. 114 (lub )
pisze mgr Wojciech Sokolnicki, szef Biura Promocji Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.