Wprawdzie podczas rekrutacji na rok akademicki 2010/2011 przyjęliśmy podobną liczbę kandydatów, co w roku poprzednim, ale wieści dochodzące z rynku edukacyjnego mobilizują do poszukiwania nowych form kontaktu z uczniami szkół średnich.
Wrocławski Indeks 2011
W dniach 11-12 stycznia 2011 r. odbyły się targi edukacyjne „Wrocławski Indeks” odbyły się . Są one wspólną inicjatywą
wrocławskich publicznych i niepublicznych szkół wyższych, które we współpracy z Urzędem Miasta promują Wrocław jako prężny ośrodek akademicki i atrakcyjne miejsce nauki. Impreza ma charakter
niekomercyjny i jest bezpłatna dla wszystkich odwiedzających.
Akacja „Poszukiwacze skarbu”
Przedstawiciele naszej uczelni są coraz aktywniejsi w docieraniu bezpośrednio do uczniów szkół średnich. Od trzech lat
grupa studentów odwiedza licea na Dolnym Śląsku i w ościennych województwach, w ramach projektu „Poszukiwanie skarbu”.
Dzień otwarty
Uczniowie bardzo cenią sobie wizyty na uczelni, a szczególnie możliwość spotkania ze studentami. Podczas części
„nieoficjalnej” dnia otwartego, współorganizowanego przez Samorząd Studencki, chętnych do poznania opinii starszych kolegów był więcej niż podczas oficjalnej prezentacji wydziałów, a poczciwy Simplex
dosłownie pękał w szwach.
Wykłady
Szczególnie cenną formą współpracy ze szkołami są spotkania „szyte na miarę”. Profesor Jerzy Niemczyk, prodziekan ds.
promocji Wydziału ZIiF, zorganizował w marcu trzydniowe warsztaty ekonomiczne dla uczniów z XIV LO. Wykładowcy przygotowali zajęcia m.in. na temat giełdy papierów wartościowych, kierowania zespołem,
analizy strategicznej przedsiębiorstwa, rynków finansowych i prywatyzacji.
Z kolei Sekcja Obsługi Projektów Rozwojowych w ramach projektu „Być przedsiębiorczym” zorganizowała w kwietniu dla uczniów XII
LO pokazową lekcję z zakresu przedsiębiorczości. Grę biznesową w języku angielskim (obecni byli również uczniowie z Holandii) przeprowadził dr Janusz Lichtarski.
Relację organizatora akcji promocyjnej w siedmiu szkołach Gorzowa Wielkopolskiego oraz inne pomysły na działania promocyjne
odszukacie Państwo w Kwartalniku Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu PORTAL nr 9, str.62 lub
.